Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés
megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló
magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik,
magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával
kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://mxgarage.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra
terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő
weboldalról: https://mxgarage.hu/aszf. Definíciók:
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe
veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül
eljáró természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi
személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a
Felhasználóval szerződést köt.Tartalomjegyzék
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI ……………………………………………………………………………………………………… 3
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK ………………………………………………………………………………………………. 4
3. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS ……………………………………………………………………………………………….. 4
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK ……………………………………….. 5
5. RENDELÉS MENETE …………………………………………………………………………………………………………… 5
6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS ………………………………………………………………. 7
7. ELÁLLÁS JOGA ………………………………………………………………………………………………………………….. 9
8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG ………………………………………………………………………………………………… 13
9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS …………………………………………………………… 18
10. VEGYES RENDELKEZÉSEK ……………………………………………………………………………………………….. 18
11. PANASZKEZELÉS RENDJE ……………………………………………………………………………………………….. 19
12. SZERZŐI JOGOK …………………………………………………………………………………………………………….. 22
13. ADATVÉDELEM …………………………………………………………………………………………………………….. 22
Elállási nyilatkozat minta …………………………………………………………………………………………………….. 231.SZOLGÁLTATÓ ADATAI
A szolgáltató neve: mxgarage81
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 7400 Zselickislak Petőfi S. u. 10/A
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, +36 70 606 8453
rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]
A szolgáltató adószáma: 90411241-2-34
A szolgáltató telefonszáma: +36 70 606 8453
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:2.ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az
irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)
törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi
rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés
nélkül is irányadók.
2.2. A jelen ÁSZF 2025-02-01 napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF
módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló
Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött
szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon
megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő
tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a
Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (kivéve jelen dokumentumot és az adatkezelési tájékoztatót).
2.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem
üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.
3.REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS
3.1. A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan, vagy más
személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt
megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a szerződés a
megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és
kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.
3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető
szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért
semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a
Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a
rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.
3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti,
vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha
van regisztráció az oldalon).4.MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOKKÖRE ÉS
ÁRAK
4.1. A megjelenített termékek a webáruházból online (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők
meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák
a törvényben előírt áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek),
azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség nem
kerül felszámításra, kivéve ha a Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális csomagolást kér.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót
jelenít meg (ha lehetséges).
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az
akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el,
megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes
szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.
4.4. Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az áron visszaigazolni,
hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes, valós áron történő
visszaigazolást, amelynek ismeretében
Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot, lemondani
megrendelést. megrendelését fenntartani a helyes áron.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának
kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a
szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező
nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának.
Hibás árnak minősül a
0 Ft-os,
1 Ft-os, illetve
az az akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos mértékének az
eredeti árhoz képest. Például, ha egy termék eredeti ára 10.000 Ft, és 50%-os kedvezmény van rá
érvényben, akkor a helyes akciós ár 5.000 Ft lenne. Hibás árnak számít, ha ehelyett 1.000 Ft vagy
2.000 Ft jelenik meg.
5.RENDELÉS MENETE
5.1. 5.2. 5.3. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is
megkezdheti a vásárlást.
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a
kosár tartalmát a kosár ikonra kattintva.5.4. 5.5. következők:
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék
darabszámát. A törlés/kuka/X ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez
a kosár frissítése/módosítás ikonra kattint Felhasználó.
Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a
5.5.1. Fizetési módok:
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal, vagy csomagpontra kerül
kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak, vagy a
csomagponton teljesítse készpénzben, vagy bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló emailben található
bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását
követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
5.5.2. Szállítási költség (bruttó összegek):
Futárszolgálat – 2500 Ft, Utánvét díja – 500 Ft, MPL díjak a törvény által meghatározott fix díjakon
5.6. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget
tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a
megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon
történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.7. Az adatok megadását követően Felhasználó a
Megrendelés/megrendelem gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még
egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-
mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.8. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.
5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben
vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során
lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a
megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe
Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a kosár
frissítése/módosítás gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket,
akkor a törlés/kuka/X gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a
bevitt adtok javítására/törlésére. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az
esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-mailen.
5.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e
visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő
elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az
ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása
akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára
hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nemérkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5.11. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata
visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző
pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a
megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
6.A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉSTELJESÍTÉS
6.1. A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben
történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül
feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor
tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 1-7 munkanap belül.
6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a
vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő
eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy
birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a
vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
6.5. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a
póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
6.6. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhetőrendeltetésénél fogva a
meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
Ha a Szolgáltató késedelembe esik, a Felhasználó követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem
következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől.
A Felhasználó elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének bizonyítására, ha
a) b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhetőrendeltetésénél fogva
a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni; vagy
a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a
póthatáridőeredménytelenül telt el.
6.7. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert
aszerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul
visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés
esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.6.8. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználónem veszi át
a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül)
szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.
Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a
Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt
terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (ha
van az utánvét díját) (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.
Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése
érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a
szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai)
megfizetése is a Felhasználót terheli.7.ELÁLLÁS JOGA
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén aa) a
terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az
utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal
meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától
számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva
álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
7.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is
gyakorolhatja elállási jogát.
7.5. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem
vállalta e költség viselését.
7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más
költség nem terheli.
7.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a
Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. 7.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási
jogát (kivételek teljes felsorolása a rendelet alapján, 29. § (1)):
a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalanteljesítése után,
azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a
teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi
tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul
teljesítette a szerződést;
b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiacvállalkozás által nem
befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától
függ;c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapjánvagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniaiokokból az átadást
követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követőenelválaszthatatlanul vegyül más
áruval;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozásáltal nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől
számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezettkérésére keresi fel
a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftverpéldányának adásvétele
tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,személygépjármű-
kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló
szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek
ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha avállalkozás a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti
az elállási/felmondási jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint
visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
7.9. Szolgáltató a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul,de
legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a
fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.7.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddalegyező fizetési
módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót
semmilyen többletköltség nem terheli.
7.11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstőlvaló
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál
semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltatónak visszaszolgáltatni. Ha a
vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében
személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a
vállalkozásnak.
7.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási
nyilatkozatotmegküldenie 14 napon belül.
7.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előttvisszaküldi, vagy
átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a
terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
7.14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. 7.15. A
Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a
Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód
választásából adódik.
7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy
Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a
korábbi időpontot kell figyelembe venni. 7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával,
annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt
nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Írásban történő jelzés alkalmával a
postára adás / futárnak adás / e-mail küldés időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés
alkalmával pedig a telefonon történő jelzését.
7.18. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésénekmegállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R) itt érhető el.
7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el. 7.21.
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található
elérhetőségeken.
7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülőFelhasználókat
illeti meg.
7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki aszakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
7.24. (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítésmellett.)
Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött szerződést,
köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat avállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben
megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó
bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a
szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. A
piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a
szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.
A fogyasztó a elállási/felmondási a gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
aa) a vállalkozás a R 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási
kötelezettségének nem tett eleget, vagy ab) a fogyasztó nem kérte a R 13. § és a 19. § szerint a
szolgáltatás teljesítésének megkezdését a R 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta
előtt;
b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges
költségeit, ha
ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a R 20. § (2)
bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön, bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti
beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy
beleegyezésével elveszti a R 20. § szerinti jogát, vagy
bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a R 12. § (2) bekezdésében vagy a R 18. §-ban előírt
visszaigazolást.
7.25. Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.25.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a
Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
7.25.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől
számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az
elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. 7.25.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt
terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy szolgáltató részére átadni. A határidő betartottnak
minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14
napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával
kapcsolatban felmerülő közvetlen költséget. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a
fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel
egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.
7.25.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket,
amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód
választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.25.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban
történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén azutoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az
elállási joggal.
8.JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben
vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a
jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában
ismernie kellett. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek
a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.
Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti
meg.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Felhasználó a Szolgáltató
hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? Felhasználó –
választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás
számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a
kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot. A Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, derészben vagy
egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru
szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelteaz áru
szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételiszerződés azonnali
megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekbőlnyilvánvaló,
hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül
nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja
megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba
jelentéktelen. A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához
igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a
teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól
kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás
vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a
kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,
amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem
megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az
eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak
szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének
különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak
címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét
érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei
fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az
azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem
várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg. Ha a Fogyasztó az
adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része
tekintetében szünteti meg, úgy
a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak azérintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintettáru
vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást
átvette.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? Felhasználó (ha
fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek
esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy
digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról
rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos
hibájáért, amennyiben a hiba a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az
áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes
időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 8.5. Milyen egyéb
feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak
minősül)?
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot
üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó
köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok illetik meg a
Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.7. Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó)
szemben gyakorolhatja.
8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét? Termékszavatossági
igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10. Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó
általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
8.11. A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjábannem volt
felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági
és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék
javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval
szemben érvényesítheti.
Jótállás (új tartós fogyasztási cikkek esetén)
8.12. Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával?Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó
Fogyasztónak minősül.
8.13. Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A jótállás
időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a
Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén,
fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is
bejelentheti. Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen,
vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt
értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott
érdeksérelmet; vagy
2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett
a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (…) nem tud eleget tenni, vagy
ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Törekedni kell a 15 napra
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és
jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a
Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül
elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a
Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a
Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására
alkalmas más módon történik.
Ha kiderül, hogy nem javítható a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató
részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése
hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk
cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére
visszatéríteni.
Ha negyedszer is elromlik a termékHa a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét
meghibásodik, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket
nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a
jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig
nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a
harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk
cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi
adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat a 30 kijavítási
határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A fenti hátom kitétel előírásai az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra,
segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira,
utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
8.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka
a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel
érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen
hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
8.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a
természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
8.16. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a
kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a
meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
8.17. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
8.18. Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók
speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a
megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény
teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
8.19. A kötelező jótállás alá tartozó fogyasztási cikkek felsorolása itt található: 10/2024. (VI. 28.) IM
rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról9.A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐELJÁRÁS
(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.
29.) NGM rendelet) rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak
nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk.
6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet
köteles felvenni.
9.5. bocsátani.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell
9.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak
bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról
és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a Fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt
az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon
belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a
Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a
Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására
alkalmas más módon történik.
10.VEGYES RENDELKEZÉSEK
10.1. volna el.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes
magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik,
az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás
elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak
az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal
nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt,
hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 10.5. Felek rögzítik,
hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más
országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó ésa Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a
Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az
alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
10.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz
eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy
letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
10.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket
a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési
számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-
helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
10.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési
helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a
2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302
RENDELET-nek.
11.PANASZKEZELÉS RENDJE
(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
11.1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes
megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a
szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy
levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a
panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy
másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon
megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A
panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az
ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):
11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A Fgytv. 45/A. § (1)-(3)
bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm.
rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el:
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok 11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van
békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető testület neve Békéltető testület székhelye, címe: Illetékességi terület
Budapesti Békéltető Testület
Budapest
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1)
488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ E-mail cím:
[email protected]
Budapest
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Pécs
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7625
Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Baranya vármegye,
Somogy vármegye,Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu E-mail cím:
[email protected]
[email protected]
Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei Békéltető Testület
Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Címe: 3525
Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: [email protected]
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,
Heves vármegye,
Nógrád vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Szeged
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Címe: 6721
Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: [email protected]
Békés vármegye,
Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székesfehérvár
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
Fejér vármegye,
Komárom-Esztergom vármegye,
Veszprém vármegye
E-mail cím: [email protected]; [email protected]
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Győr
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr,
Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: [email protected]
Győr-Moson-Sopron vármegye,
Vas vármegye,
Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Debrecen
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 4025
Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: [email protected]
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye,
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Budapest
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: [email protected]
Pest vármegye
11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából
egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető
jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltetői testületi eljárásban,
egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott,
illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában,
az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület
döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett,
de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a
kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy
nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének
elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
11.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói
jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által
működtetett békéltető testület illetékes.
11.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform
igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt
követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül,
amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr11.10. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek
keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát
megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a
2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU
európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson
a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó
személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles
legalább online részt venni a meghallgatáson.
11.11. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett
eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A
pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;• az érvényesíteni
kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékességemegállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára
bizonyítékként hivatkozik.12.SZERZŐI JOGOK
12.1. Miután a https://mxgarage.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a
https://mxgarage.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése
(többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus
tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül – kivéve a jogi
dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és
korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.
12.2. A https://mxgarage.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen információt, képi- vagy
szövegmegjelenést, tartalmi elemet, a weboldal megjelenési formáját és jellegét átvenni írásos
hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12. 3.. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-
neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a https://mxgarage.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinekadaptációja
vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő
létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://mxgarage.hu weboldalon
vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
12.5. A https://mxgarage.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása ahivatkozás
kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználásesetén
Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 50.000 Ft, szavanként bruttó
10.000 Ft, illetve 30.000 Ft/nap. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői
ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
13.ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://mxgarage.hu/adatvedelem
Zselickislak 2025.02.01.Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Budai Balázs 7400 Zselickislak Petőfi S. u. 10/A , [email protected], +36 70 606 8453
Alulírott kijelentem hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:
Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):
Dátum: